Rawstyrka Och Löpkaos

Träning med Malin Ewerlöf

Vilken kurs! Och vad mycket vi har fått lära oss! En riktigt bra del av löpcoach-kursen på Bosön har varit att få träna med Malin Ewerlöf. Inte bara för att hon är en fantastisk löpare, utan för att hon är en grym coach och fantastisk på att se alla individer i en grupp.

I alla fall, med Malin fick vi lära oss en rad övningar för att bygga upp spänst och styrka, viket behövs för ett bra löpsteg.

En enkel sak som kan kan göra för att öka spänsten är att hoppa hopprep. Riktigt bra övning för vaderna!I min vardagliga rutin ingår att göra tåhävningar när jag får tid över, allt för att hålla vaderna i schack, Det kan göras i väntan på bussen, om du står vid ett skrivbord och jobbar, i duschen eller ja, när som helst egentligen. Jag ska nog lägga till att göra hopp också, (utan hopprep för det kanske inte folk i min närhet uppskattar) som en vardaglig rutin för att hålla igång och få in övningar i vardagen som gynnar löpningen.

I övrigt har vi lärt oss så sjukt mycket att jag inte kan skriva  om allt i ett enda inlägg. Fler reflektioner kommer, jag lovar!

ps Behöver jag tillägga att jag fick en djävulsk träningsvärk i vaderna efter detta pass?! ds

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras