Gör det ändå och gå i mål

sites/default/files/road-348544_1280.jpg

sites/default/files/road-348544_1280.jpg

Känns det övermäktigt? Ditt mål? Bryt ner det i delmål och ännu mindre delmål. Har du som mål att gå ner x antal kilo till juni, eller när det nu än är, så ta en vecka i taget. Skriv ett matschema, gör en inköpslista och handla. Sedan skriver du ner vad du ska äta dag för dag. Och så håller du dig till det schemat! 
Äter du utanför schemat en dag så är det inte lika bra att skita i det. Då tar du nya tag direkt, inte efter helgen eller om en vecka. Direkt!
Samma sak gäller träningen. 
De som lyckas med sina mål är de som håller sig till planen och gör allt som ska göras även när det känns motigt.

Pränta in: jag gör det ändå!

Då kommer du att lyckas, en gång för alla. För är du inte beredd att ändra dina vanor kommer du heller inte få resultat. 
Lätt är det inte! Och ju äldre vi blir, desto svårare att bryta vanor, ha ha!

Många av mina PT-klienter anlitar mig för att få hjälp att bryta sin inställning till träning och få en knuff i rätt riktning. Jag jäklar vad de kämpar med sin inre röst som försöker att övertala dem att avboka tiden med mig. Men de kommer och de skrattar och de tränar! Och ångrar inte en sekund att de tog sig till gymmet. 

Ta hjälp av en PT för att få den där kicken. Eller stäm träff med en kompis på gymmet/i skogen och ingå en pakt. Den som avbokar får böta! 

Idag är det torsdag. Om du inte har tränat än så har du möjlighet att träna fyra dagar innan denna veckan är slut. Det händer inget magiskt på måndag. Magin händer idag när du bryter ditt mönster. 


Inga kommentarer

Stängt för kommentarer