Tabataintervaller på löpbandet

sites/default/files/bild_17.JPGJag måste dela med mig av en lite annorlunda men rolig (och SVETTIG) intervallträning. Jag använde mig utav min tabata-timer och sprang 20 sekunder, vilade 10 och fortsatte så i fyra minuter.

sites/default/files/bild_17.JPGJag måste dela med mig av en lite annorlunda men rolig (och SVETTIG) intervallträning. Jag använde mig utav min tabata-timer och sprang 20 sekunder, vilade 10 och fortsatte så i fyra minuter. Därefter vilade jag i en minut och ökade hastigheten något och körde igen. Totalt blev det tre gånger alltså 15 minuter inkl. vila och svetten rann som aldrig förr. Jag hade hastighet 15,16 och 17 på bandet och hoppade av när det var vila vilket ledde till jämnt tempo hela passet. Var försiktig så du inte ramlar på bandet när du hoppar av och på, då det går ganska så fort. Det går även bra att göra utomhus, men se till så att du håller en jämn fart hela passet.

Efteråt körde jag 30 minuters styrketräning och fick alltså ihop totalt 45 minuter effektiv träning – längre tid behöver det inte ta och ett perfekt pass för att öka förbränningen i kroppen.

Berätta gärna vad du tyckte när du har testat.

Inga kommentarer

Stängt för kommentarer