Helgens intervalltips

sites/default/files/bild-12.JPGDå jag är egen företagare hinner jag inte alltid träna så länge och då passar effektiva intervallpass utmärkt. För er som är sugna på att träna i morgon så bjuder jag på ett pass här.

sites/default/files/bild-12.JPGDå jag är egen företagare hinner jag inte alltid träna så länge och då passar effektiva intervallpass utmärkt. För er som är sugna på att träna i morgon så bjuder jag på ett pass här. Då man hela tiden minskar tiden så blir det enklare att springa. Det är egentligen bara fantasin som sätter gränser när man ska intervallträna. Viktigt att tänka på för att det ska bli så effektivt som möjligt är att köra så många intervaller/rundor så att du orkar hålla samma fart i början och slutet. Sackar du efter så korta hellre ner passet och ge allt. Se även till att vara ordentligt uppvärmd när du startar med intervallerna. 

1 kilometers uppvärmningsjogg samt rörlighet och fartökningar. 

 2*4 min • 2*3 min • 2*2 min • 2*1 min • 2*30 sek

1 kilometers nedvarvningsjogg

Kör 30 -60 sekunders gångvila emellan, lyssna på din kropp!

 

På med skorna och ut i den härliga höstluften!


Inga kommentarer

Stängt för kommentarer