Må extra bra i höst

Idag är det 10 september och jag upptäckte precis att löven börjar bli gula utanför mitt köksfönster. Jag älskar hösten och tycker det är mysigt att krypa upp i soffan med en kopp te, tända ljus och en bok.

Idag är det 10 september och jag upptäckte precis att löven börjar bli gula utanför mitt köksfönster. Jag älskar hösten och tycker det är mysigt att krypa upp i soffan med en kopp te, tända ljus och en bok. Här har jag listat några punkter som får dig att må extra bra i höst. 

  • Försök minska tiden framför de sociala medierna som kryllar av klagomål så fort sommaren är slut. Jag förstår inte varför det år efter år klagas på att det regnar i oktober/november, snöar i december/januari/februari och töar fram till april/maj. Det är ju så årstiderna alltid har varit och är det något vi inte kan göra något åt så är det vädret, så det finns ingen anledning till att klaga. Försök se det positiva i allt istället för att gräva fram det negativa.
  • Motionera mera. Motion är positivt på många sätt och en positiv effekt är att man blir piggare och gladare. Prova en träningsform du inte provat tidigare, utmana dig själv och se hur du utvecklas. 
  • Ta vara på dagens ljusa timmar. Har du möjlighet så träna utomhus om inte så kanske du hinner med en promenad på lunchen? Dagsljus mår vi alla bra av!
  • Ät av all den goda frukter som hösten/vintern för med sig. Apelsiner och clementiner hör till mina favoriter under dessa månader. 
  • Umgås med dina nära och kära. Skippa TV:n och spela spel tillsammans istället. Att få skratta ihop får en att må bra i själen och det är viktigt när mörkret tränger sig på.

Nu gör vi den här hösten till en bra höst och skippar klagomålen för att istället se det positiva. 

Inga kommentarer

Stängt för kommentarer