Rump-, flås- och bendödaren!

Jag tänkte ge er ett tips på en övning som jag körde imorse tillsammans med min vän Joanna. Vi körde ben och denna övning är en riktigt killer för både flåset, rumpan och benen. Garanterat skakis efteråt!

Jag tänkte ge er ett tips på en övning som jag körde imorse tillsammans med min vän Joanna. Vi körde ben och denna övning är en riktigt killer för både flåset, rumpan och benen. Garanterat skakis efteråt!

Hittade tyvärr ingen bild på exakt hur vi gjorde, men vi använde oss av smith-maskinen. Vi ställde en bänk bakom för att lägga upp den bakre foten på. Det sköna med smithen är att stången sitter fast då denna övning kan vara lite vinglig. Finns det ingen smith-maskin går det givetvis bra att göra som killen som bilden och eventuellt ta hantlar i händerna. En stång på axlarna kan vara lite obehagligt i början, då som sagt, det lätt blir vingligt.

Tänk på:

– Det främre knäet ska gå i fotens riktning

– Knäet ska inte gå över foten, utgå ifrån 90 graders vinkel i knävecket

– Upp med bröstet, stolt hållning, blicken framåt

Några frågor? Funderingar? Shoot!

sites/default/files/65050_0.jpg
Bilden lånad genom Google.

Inga kommentarer

Stängt för kommentarer