50 viner senare

sites/default/files/DSC03531.JPG

Då var jag hemma igen! Och jag har fortfarande klumpfot. Jag ligger därmed två pass back denna veckan, skulle gjort ett intervallpass och en runda på 30 min utan att stanna. Känns ju sådär. 

Vad i hela..?

sites/default/files/bild_7.JPG

Ber tusen gånger om ursäkt för fotbilden, ingen ska behöva titta på andras fötter i close-up såhär utan förvarning. Dock övervägde känslan av “kommer ni att tro mig utan en bild?”.

Chiayoghurt

Goddagens. 

Idag startade jag min dag med att gå på ett Indoor walkingpass på friskis.  För er som inte testat denna träningsform kan jag varmt rekommendera den. Indoor walking är ett pass där alla på passet använder sig utav varsin crosstrainer och kör skiten ur sig:) ungefär samma upplägg som ett spinningpass!

Nu sitter jag i bilen påväg hem från ett supermysigt 1-års kalas hos fina lilla Julian. Nästa stopp blir Espevik, där Johans släkt har en stuga. Där vi skall tillbringa denna helg med nära å kära, leka lite lekar, grilla och dricka några glas vin. 

Underbart god halloncheesecake

Jag har förmodligen nämnt det förut, att jag gillar när det man lagar i köket går lätt och snabbt. Det betyder inte att det är onyttigt eller tillagat i en plastförpackning i micron. Ta t.ex den här rawfood tårtan som jag gjorde i dag. Matberedaren fixade det mesta och det som tog längst tid var frystiden på ca 1 timme men då hann jag diska och pocka undan. Passar mig. 

Teknikträning och sedan frukost

sites/default/files/bild_4.JPG

Sådärja, nu har jag sett ut som en total galning på Avignons gator. Försökte hitta något löpspår,  det var inte så lätt med mitt obefintliga lokalsinne, så jag sprang längs stadens ringmur (så jag visste att jag kom hem igen till slut).

Topp 10 – nyttig mat att alltid ha hemma

Jag försöker alltid att äta naturlig mat, lagad från grunden. Dels för att jag tycker det blir godare men också för att jag då vet vad jag får i mig. Har man bra mat hemma, ja, då äter man också bra mat. Kroppen är fantastisk och förtjänar näringsrik föda. Jag kan absolut äta godis, en pizza eller dricka ett glas cola någon gång ibland, men jag klarar inte av att ha ett sockerförråd hemma, då skulle jag bara gå och småäta.

Morotsbröd

Godkväll. Jag trodde att de sista sommardagarna var passerade för längesedan men icke, vilket fantastiskt väder västkusten bjuder på. Idag var tanken att bara vara hemma och mysa, men jag kunde inte låta bli att ta en löprunda längs med havet i detta fantastiska väder. Ikväll blev det äggmackor med citronmajonäs och en kopp varm te till kvällsmat. Jag var nyfiken på att exprimentera fram ett saftigt bröd, och jag lyckades!! Här kommer receptet:

Motivera dig själv till att träna

Det här med att behålla motivationen till att träna och äta hälsosamt är ibland lättare sagt än gjort. Ibland behöver vi självklart vila och lyssna på kroppen, men ofta är vi bara lite för lata för vårt eget bästa. Jag kan vara grymt taggad på att träna under dagen, men när jag väl kommer hem efter en arbetsdag kan motivationen vara som bortblåst. Vad gör man då? Här är några knep som jag brukar ta till:


Tänk ett steg längre.

“En sallad”

Jag blir lika besviken varje gång jag går ut och äter lunch och beställer “en sallad”. Den består oftast till stor del av isbergsallad,gurka och majs(3 ingredienser jag själv aldrig äter). Sedan har man toppat med något som kyckling, räkor eller vad det nu kan vara. Fullkomligt fantasilöst, tycker jag.

I min värd är sallad just sallad, dvs någon form av gröna blad med varierad nyttighet. Jag säger att jag äter grönsaker, för det är vad jag gör. Massor av härliga smakrika,nyttiga och färgglada grönsaker.