Nyaste tillskottet i träningsväskan

Den här lilla ifrån skönheten ifrån Sansa är min nya bäste vän i gymmet. Pytteliten och lätt att klipsa fast i byxlinningen när man springer, och med siliconhörlurar som inte trillar ur när man svettas. Det blir mycket lättare att springa långt och länge med en mp3 fylld av bra musik. Tips på bra träningslåtar kommer strax!

Som ett slag i ansiktet efter en nyttig dag i övrigt

Inte helt lätt att hålla igen dessa tider – vi har fullt av påskgodis ifrån olika leverantörer på kontoret. Tänk att typ 15 dumlekolor (100g) är 470 kalorier. Det är över en halv mil på löpbandet, sen får man ju själv avgöra om man tycker det är värt det.

Imorgon är det skärtorsdagen!

Ps. Ät mycket äggvitor i påsk, det är jättenyttigt protein som är perfekt bränsle, dessutom mättar det länge! Nu sticker jag ner i gymmet, wohoo!

 

Så har man hittat de nödvändigaste knapparna

Det här ska alltså bli någon form av träningsblogg. Jag är intresserad av all fysisk aktivitet så som styrketräning, löpning, cykling, vattensporter, snowboard, volleyboll, klättring, ridning osv osv. Främst kommer det väl handla om vardagsmotion och min personliga träning, som går upp och ner som hos alla andra. Ni får följa med och på vägen kommer förhoppningsvis lite tips och idéer, samtidigt som jag kommer svara på eventuella frågor.
 

Dagens nyttiga middagstips!

Åh, igår var mitt första träningspass efter över en veckas vila – jag var nämligen i de Schweiziska Alperna och åkte bräda förra veckan och lyckades få en spricka i revbenet (lite svinn får man räkna med, som tur är har man ju några fler) och har av förklarliga skäl inte kunnat röra mig. Men, nu kunde jag inte hålla mig från gymmet så jag sprang ner full av energi, men tog det såklart försiktigt. Mjuksprang 7 km på löpbandet, sen körde jag en kort Spinning efter (30 min) och passande nog gick det ett BodyPump pass efter så smet in där också. Grymt skönt.

test

 jag testar att blogga lite med wp